julmiddag och starkvinsglögg på en måndag?

precis hemkommen från en julmiddag hos fröken Wahlin borta i 50. det var väldigt trevligt. än mer
trevligare med starkvinsglöggen. det var dock nödvändigt att i princip fylla hela glaset fullt med mandlar
och russin sen hälla på glöggen för att filtrera bort lite akoholsmak. julmaten var god. vi hade inte gjort
något själva utan köpt färdigt. det kallar jag snabbjulmat.
när jag gick hem såg jag en stjärna falla (alternativt ett flygplan). hursomhelst ska man ju önska sig något,
ungefär samma påhitt som när man ska blåsa ut alla ljus på tårtan (gör man inte det på "ett blås" så gills
det inte, vilket skedde många ggr under min uppväxt). jag önskade mig en vinst på triss på 25 miljoner. kom
på nu efteråt vilken idiot jag är som inte önskade mig 100 miljoner, när man ändå är igång med att se ett
stjärnfall kan man ju lika gärna dra på lite. dock tror jag inte på det här med stjärnfall, inte tårtönskningar
heller, jag önskade mig en hund varje gång jag lyckades blåsa ut alla ljus som liten. kom det någon hund?




på återseende.

Kommentarer
Postat av: cajsa.

jag kanske inte är någon hund. men jag är iaf snäll! :)

2009-12-15 @ 14:19:23
URL: http://cajsacajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0