godmorgon godmorgon

idag vaknade jag pigg som en lärka. trodde jag, men ack nej, när jag skulle testa att svälja
märkte jag till min största besvikning att jag har taggtråd i halsen och 40 liter segt slem
(mm, jag vet, äckligt) i luftvägarna. det är väl det som kallas förkylning antar jag.
bara för att jag är så insnöad på barnsjukdomarna tror jag att det kan vara både körtelfeber
och stjärtfluss (ja, man kan faktiskt få halsfluss i rumpan och även snoppfluss för den som vill veta)
men sen kom jag på att det var i halsen och ingen annanstans jag hade ont. så det är nog bara
förkylning. det är otäckt vad frispråkig man har blivit när det gäller allt som man förr tyckte var
lite pinsamt att yttra sig om, förr i tiden hade jag blivit röd om kinderna och svettats lite om jag
hade sagt stjärtfluss eller snoppfluss, nu är det en del av mitt daliga språkförråd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0